Όσο λείπουμε μπορείτε να ακούτε τη μουσική μας εδώ...


Έπειτα από μια σειρά πετυχημένων εκπομπών, αποφασίσαμε να πραγματοποιήσουμε την επιθυμία της πλειοψηφίας των ακροατών μας και να πάμε στο διάολο.

Μη χαίρεστε όμως...

Κάποια στιγμή θα επιστρέψουμε από το διάολο για τον 3ο κύκλο εκπομπών.

Αναμείνατε στα PCιά σας...

Ηχογραφημενες εκπομπες

H HOT εκπομπή με τις sexy καλεσμένες καλόγριες (ιωάννα,κωσταντίνα,λένα)
πατήστε POSTS για να ανατρέξετε σε παλαιότερες
Highlights:Τα highlights αυτή τη φορά ήταν off the record. (Μετά το πέρας της εκπομπής)
Κλικ εδώ για τις αφίσες παλαιότερων εκπομπών

Παιδεία στην Ελλάδα....ΧΑΧαΧΑΧααΑΑ!!!!111

Τρίτη 19 Αυγούστου 2008

Επειδή ξεφύγαμε λίγο στο προηγούμενο post, ας κάνουμε ένα θέμα για την προβληματική Παιδεία στην Ελλάδα που τόσο μας αρέσει να καταλήγουμε κάθε φορά που κάτι πάει στραβά. Πράγματι:

Πετάμε παντού σκουπίδια ασύστολα;
Φταίει η Παιδεία...

Ψηφίζουμε χάλια πολιτικούς;
Φταίει η Παιδεία...

n! ατυχήματα στο δρόμο;
Φταίει η Παιδεία...

Πάμε φροντιστήριο;
Φταίει η Παιδεία...

1 στις 3 έκτρωση;
Φταίει η Παιδεία...

Μπάτσοι γουρούνια δολοφόνοι;
Φταίει η Παιδεία...
...
...



Ενδιαφέρον.
Φταίει για όλα η Παιδεία; Μπορεί και να φταίει. Εγώ θα έλεγα πάντως και για να ξεκινήσει η συζήτηση ότι γενικά η Ελλάδα δεν υπήρξε και πολύ τυχερός τόπος. Για παράδειγμα, όταν οι Ευρωπαίοι απολάμβαναν την Αναγέννηση και τον Διαφωτισμό, ρεύματα που επηρέασαν βαθύτατα την νοοτροπία των ανθρώπων, εμείς υπομέναμε τον βούρδουλα του σουλτάνου. 400 χρόνια είναι αυτά, σε κάποια φάση περνάει και στα γονίδια. Και τα παιδιά μαθαίνουν από τους τρόπους των γονιών τους.

Ή ας πούμε τι έγινε αμέσως μετά τον 2 Παγκόσμιο που όλες οι Ευρωπαϊκές χώρες ήταν ριμαγμένες μέχρι το μεδούλι. Ιδιαίτερα μάλιστα η Γερμανία είχε ισοπεδωθεί ολόκληρη. Και όμως καλά τα κατάφερε. Με μας τι πήγε στραβά; Μήπως 5 χρόνια εμφυλίου και εθνικός διχασμός; Μήπως η Χούντα; Μήπως οι σκληροπυρηνικοί γείτονες; Δυστυχώς όταν πρέπει να δώσεις λεφτά σε πολέμους και εξοπλισμούς, δεν φαίνεται να υπάρχει χώρος για ένα καλό εκπαιδευτικό σύστημα. Όταν φοβάσαι μην σε στείλουν εξορία σε κανένα νησί ούτε και εκεί υπάρχει χώρος για παιδεία.

Οι χώρες τις οποίες επικαλούμαστε σαν παράδειγμα προς μίμηση για την παιδεία των ανθρώπων τους δεν είχαν ποτέ τέτοια προβλήματα. Είχαν όλο το χρόνο και το χρήμα να επενδύσουν σε δραστηριότητες που ανέπτυξαν το βιοτικό επίπεδο των πολιτών τους. Στην Ελλάδα αυτή η ευκαιρία ίσως να μην δόθηκε ποτέ, παρά μόνο τα τελευταία χρόνια.



Αλλά σίγουρα εκτός από όλα αυτά υπάρχουν και πολλοί άλλοι λόγοι που η Παιδεία του Έλληνα υστερεί. Αν και για μένα αυτή η εθνική α(πο)τυχία είναι ο κύριος λόγος.

Εσείς τι πιστεύεται ότι πήγε τόσο στραβά με το όλο θέμα της Παιδείας; Και τι μπορεί να γίνει για αυτό;

Υ.Γ: Πάντα μου φαινόταν παράξενο που λέγεται Υπουργείο Παιδείας ΚΑΙ Θρησκευμάτων. Τι σχέση έχει η Θρησκεία με την Παιδεία; Τροφή για σκέψη...

10 εξυπνάδες:

Nikos Larisis είπε...

Μια πρώτη πρόχειρη τοποθέτηση...γιατί έχει πέσει διάβασμα...

Γι όλα αυτά φταίει αυτό που έχει περαστεί στο γονίδιο του νεοέλληνα ως, άσβεστος και αναίτιος φθόνος για τα επιτεύγματα των ατόμων του κοινωνικού του περίγυρου.
Τουτέστιν, η χιλιοειπωμένη και αθάνατη ΜΙΖΕΡΙΑ του ελληνάκου.

Είναι τέτοιος ο φθόνος που τροφοδοτεί, άμα τις κατάλληλα υποκινούμενες ευρύτερες πολιτικές εξελίξεις, αδελφοκτόνες διαμάχες.Ονοματίστε μου άλλο έθνος που από ημέρας ιδρύσεως του, έχει τέτοια πολιτική αστάθεια με συχνές τις ένοπλες αντιπαραθέσεις.

Τυφλωμένος από φθόνο δε θα διστάσει να αποτανθεί σε τρίτους για βοήθεια εναντίον των ομογενών αντιπάλων του, καθιστώντας ευατόν, υποχείριο ξένων συμφερόντων.Είναι τέτοιος μάλιστα ο βαθμός υπακοής που αναιρεί τα όποια ανακλαστικά που θα έπρεπε κάποιος να αισθάνεται όταν σηκώνει όπλο ενάντια στο ίδιο του το αίμα...

Κύριοι για μένα δε είναι θέμα παιδείας...είναι πρωτίστως ζήτημα του ποιος κυβερνά αυτόν τον άμοιρο τόπο.Και επειδή είναι δεύτερη φύση του νεοέλληνα τα περί φθόνου και προσωπικής ανέλιξης με κάθε κόστος, μην απορείτε που το πολίτευμα μας είναι ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΕΥΟΥΣΑ ΥΠΟΤΑΚΤΙΚΗ ΞΕΝΟΚΡΑΤΙΑ

Ανώνυμος είπε...

ωραίο το post, θα το σχολιάσω με δύο λογάκια...
συχνά αναφερόμαστε ότι φταίει η παιδεία,πράγματι:(..αλλά πρέπει να προσθέσεις και την φράση για την παιδεία ποιός φταίει;;;
η απάντηση είναι μία...φταίει το καπιταλιστικό σύστημα στο οποίο ζούμε,όλα μα όλα από αυτό πηγάζουν!
Αλλά γενικά διαφωνώ οτι το μόνο πρόβλημα είναι η παιδεία...αυτή η απομόνωση και ο διαχωρισμός πραγμάτων θα μας φάει.......

dimhatzo είπε...

sigoura oloi mporoume na vroume apeira "ftaiei" . . . to 8ema einai ti kanei o ka8enas gia to ftaiei pou parathrei. . .

egw pisteuw oti auto ftaei perissotero. . . to oti menoume sta logia. . . sth klasikh ataka "kai ti na kanw egw monos mou???"

Dreamlord είπε...

Uthcc-admin i apantisi sou den xreiastike kan scroll down. Na ksanaprospathiseis.

m είπε...

Uthcc-admin συμφωνώ απόλυτα με αυτό που λες..

"Γι όλα αυτά φταίει αυτό που έχει περαστεί στο γονίδιο του νεοέλληνα ως, άσβεστος και αναίτιος φθόνος για τα επιτεύγματα των ατόμων του κοινωνικού του περίγυρου."

Είναι όμως μόνο γονίδιο του νεοέλληνα? Όχι και του Έλληνα γενικότερα..?

Αλλά γιατί πιστεύεις ότι έχει γίνει αυτό? Τι το προκάλεσε?
Αν βρούμε την απάντηση σε αυτό το ερώτημα, θα έχουμε κάνει σημαντικά βήματα προς την εύρεση μιας λύσης dimhatzo. Διαφωνείς?

Constantinos είπε...

θα συμφωνήσω και εγώ :D

Δεν νομίζω όμως ότι είναι κάτι που προκλήθηκε. Πιστεύω ότι είναι κάτι φυσιολογικό. Είναι στην φύση του ανθρώπου να κοιτάζει τον εαυτό του και να προσπαθεί να είναι πάνω από όλους, μια εγωιστική ανάγκη που χαρακτηρίζει όλα τα είδη του ζωικού βασιλείου, απαραίτητη για την επιβίωση. Αλλά δυστυχώς απλά ο Έλληνας δεν έχει περάσει το στάδιο του ζώου ακόμα, δεν έχει δει ότι ακόμα και για την δική του εγωιστική ανάγκη είναι καλύτερα για αυτόν να μην κοιτάει μόνο τον εαυτό του, αλλά να προσφέρει και στην κοινωνία του.

Αν για παράδειγμα πιάσουμε την οδήγηση, αν όλοι οδηγούσαν αμυντικά, δεν έκαναν προσπεράσεις, δεν οδηγούσαν πάνω από το όριο ταχύτητας και ακολουθούσαν κατά γράμμα τον ΚΟΚ, τότε θα απολαμβάναμε ΟΛΟΙ πολύ πιο ασφαλή οδήγηση, αν και λίγο πιο αργή.
Αυτό ισχύει και στις περισσότερες ανεπτυγμένες χώρες.

Όμως οι περισσότεροι δεν οδηγούν έτσι και κοιτώντας τον εαυτό τους χωρίς να βλέπουν πέρα από την μύτη τους, οδηγούν επιθετικά. Και κανείς δεν κάνει την αρχή να οδηγήσει αμυντικά, όπως πολύ σωστά λέει ο dimhatzo, διότι είναι επικίνδυνο σε πληθυσμό επιθετικών οδηγών να οδηγείς αμυντικά. Άρα η κατάσταση παραμένει κλειδωμένη ως έχει, αφού κανέναν δεν συμφέρει να αλλάξει πρώτος.

Παρόμοια παραδείγματα μπορείς να βρεις για την φοροδιαφυγή, για τα φροντιστήρια στα λύκεια, το αραλίκι του δημοσίου υπαλλήλου....δεν υπάρχει χώρος για αλτρουιστές! Αλλά ας μην γελιόμαστε. Δεν είμαστε οι μόνοι που υστερούν, σχεδόν ότι βρίσκεται ανατολικά ή νότια από μας είναι στην ίδια ή σε πολύ χειρότερη μοίρα...

Κατά την γνώμη μου το μόνο που μπορείς να κάνεις:

1) Πάρε τα μπογαλάκια σου και δρόμο για εξωτερικό!

2) Μείνε και δώσε το παράδειγμα αλλάζοντας πρώτος την δική σου ζωή. Αν και αυτό δεν σε συμφέρει, αν αγαπάς τον τόπο σου και θες να μείνεις, είναι το βέλτιστο που μπορείς να προσφέρεις.

εγώ έχω διαλέξει την κουρτίνα νούμερο 1 εδώ και πολύ καιρό...

Ανώνυμος είπε...

Μια πρώτη πρόχειρη τοποθέτηση και από μένα γιατί μόλις ξύπνησα και ετοιμάζομαι για "πρωινό"...

Δε θα καθήσω επομένως να αντικρούσω επιχειρήματα διαφόρων από εσάς (ενδεικτικά εμφύλιες φαγωμάρες και προβλήματα με τους Άραβες-κυρίως- είχαν και οι ισπανοί ή δε χρειάζεται να θυμίσω το παράδειγμα της Γερμανίας με το Βερολίνο μισό μισό. Αυτοί γιατί πήγανε μπροστά;).

Με λίγα λόγια uth-cc admin, νομίζω -χωρίς παρεξήγηση- ότι θέλοντας να τονίσεις το κακό του εμφυλίου, σφάλλεις ως προς την ρίζα του προβλήματος, μιας και η μιζέρια και ο φθόνος είναι αποτέλεσμα/καθρέφτης της ελλιπούς παιδείας.

Ασφαλώς και ο εμφύλιος είναι κακός, πολλώ δε μάλλον για όσους είναι υπέρμαχοι της έννοιας της φυλής και του έθνους (όχι με την έννοια της ανωτερότητας ή μη που του προσέδωσε ο Χίτλερ...)
Αν και απορώ όταν το ακούω αυτό από μερικούς κατά τα άλλα θιασώτες του διεθνισμού "μόνη πατρίδα μας η γη" κλπ. Εσείς θα έπρεπε να το βλέπετε σαν οποιοδήποτε άλλο πόλεμο, αφού δεν υπάρχουν διαχωρισμοί στους ανθρώπους. (δεν αναφέρομαι στον uthcc-admin καθόσον δεν τον γνωρίζω, αλλά σίγουρα υπάρχουν άτομα της παραπάνω κατηγορίας εδώ μέσα, στατιστικά και μόνο).

Και πάμε στο ουσιαστικό:

Για μένα, η δευτεροβάθμια εκπαίδευση έχει προσανατολιστεί σε μια τεχνοκρατική θεώρηση των πραγμάτων και αυτή προσπαθεί να περάσει στους μαθητές.
Το ήθος, όμως, και η καλλιέργεια του ατόμου εν γένει δεν ήρθε και ούτε θα έρθει ποτέ από το 1+1=2.
Καλή, άγια και πρακτική στην καθημερινότητα αυτού του είδους η γνώση, αλλά η μεγαλύτερη βαρύτητα θα έπρεπε να δωθεί στο "χτίσιμο" χαρακτήρα και όχι επιστήμονα.

Επομένως, ιδανική θα ήταν μια στροφή στην ανθρωπιστική παιδεία, μέσα από την αρχαία ελληνική γραμματεία (όχι ότι θα με πείραζε κάτι αντίστοιχο σε περιεχόμενο που να είναι σύγχρονο), καθώς το ήθος δεν είναι κάτι που αλλάζει μορφή ανά τους αιώνες αλλά παραμένει αναλλοίωτο σαν έννοια και περιεχόμενο.

Χμμ..κρύωσε το πρωινό και πεινάω :P

m είπε...

Το θέμα είναι, όπως πολύ σωστά είπε ο dimitris08 στο προηγούμενο post:

"[..]παιδεία (αυτό που λέμε μόρφωση, καλλιέργεια) ενός ανθρώπου το παίρνεις σχεδόν αποκλειστικά από την οικογένεια και ουδεμία σχέση έχει με το IQ σου, την οικονομική κατάσταση ή την κοινωνική σου θέση..."

Συμφωνώ ότι το σχολείο παίζει ισχυρά συμληρωματικό ρόλο και θα ήταν πολύ καλύτερα εάν παρείχε μια πιο ανθρωπιστική παιδεία..

Αλλά για ποιο λόγο οι Ελληνικές οικογένειες δεν παρέχουν παιδεία υψηλού επιπέδου? Αυτό το "γονίδιο" που είπε ο Uthcc-admin όντως το έχουμε?

A είπε...

Ναι, σαφώς και η οικογένεια παίζει σπουδαιότατο ρόλο.


Μόνο που αν δουλεύουν και οι δυο γονείς από το πρωί ως το βράδυ, που καιρός να ΔΟΥΝΕ το παιδί τους, όχι να του παρέχουνε στοιχειώδη παιδεία.

Nikos Larisis είπε...

Μίλησα περί νεοέλληνα καθώς τίθεται εν αμφιβόλω η ίδια η διαχρονικότητα της ελληνικής φυλής καθώς πέραν των φυσιογνωμικών χαρακτηριστικών έχει απολέσει και το άλλο συστατικό στοιχείο της ελληνικότητας, το θέμα δηλαδή που συζητάμε εδώ!!!

Όσο αφορά τα παραδείγματα των Ισπανών και των Γερμανών, απλά θα πρέπει να ανατρέξουμε όχι στο πρόσφατο παρελθόν που μπορεί ίσως να έχει παράλληλη πορεία με την ελληνική περίπτωση, αλλά στα χρόνια όπου εδραιώθηκε στην Ευρώπη το εθνοποιητικό κίνημα, ήτοι 18ος, 19ος αιώνας και να εξετάσουμε τότε κατά πόσον ο κάθε λαός είχε τα εχέγγυα ούτως ώστε να οδηγηθεί ομαλά στη συγκρότηση έθνους-κράτους με βάσεις τα διδάγματα του τότε διαμορφούμενου δυτικοευρωπαϊκού πολιτισμού.

Συμφωνώ απόλυτα ότι η μιζέρια και ο φθόνος είναι αποτέλεσμα/καθρέφτης της ελλιπούς παιδείας.
Για μένα, τώρα, μετά από μια δεύτερη προσέγγιση, θεωρώ μάταιη την εξεύρεση μιας λύσης γιατί η ρίζα του προβλήματος είναι πολλή βαθιά χωμένη...

Όταν αναφέρθηκα σε εμφύλιες αντιπαραθέσεις, ο νους μου δε πήγε μόνο στον ΕΜΦΥΛΙΟ (1945-1949) αλλά διαχρονικά από τότε που και καλά -όπως μας μαθαίνουν- μέρος του κλήρου και ντόπιοι οπλαρχηγοί κάναν το "πρώτο σόου" κάπου στην Πελοπόνησσο μέχρι στα κελιά της ΕΑΤ-ΕΣΑ και στις εξορίες της χούντας.

Συγκεκριμένα, για τον ΕΜΦΥΛΙΟ, διαφέρει σίγουρα από κάθε άλλη εμφύλια αντιπαράθεση >1821 λόγω της σφοδρότητας της αντιπαράθεσης σε επίπεδο απωλειών και ΚΥΡΙΩΣ στο ότι δύναται να προσεγγισθεί μόνο υπό ιδεολογική χροιά στα πλαίσια της συνακόλουθης χρονικά, ιδεολογικής αντιπαράθεσης των δύο κύριων οικονομικών ρευμάτων.

Δεν είμαι θιασώτης ούτε του διεθνισμού ούτε κανενός άλλου παρεμφερούς ρεύματος...και δυστυχώς διαπιστώνω ότι κανένα θεωρητικό εργαλείο ανεξαρτήτως ιδεολογικής κατεύθυνσης δε μπορεί να δώσει τη λύση στο πρόβλημα μας.

Είναι για μένα ένας φαύλος κύκλος, κάτι σαν το -η κότα έκανε το αυγό ή το αυγό τη κότα-.Δηλαδή, για τη έλλειψη παιδείας φταίει η ανύπαρκτη ορθή πολιτική κατεύθυνση προς αποτροπή τούτου ή φταίει η έλλειψη παιδείας που αποτρέπει να ευδοκιμούν ώριμα πολιτικά φρούτα που θα κατευθύνουν -και όχι χειραγωγούν- προς την ευόδωση υγιών παιδαγωγικών συνιστωσών.

Αν έχει κανείς απάντηση...plz let me know:P

Παραλληλα με την εκμπομπη μπορειτε να δραστηριοποιηθειτε και εδω